Motoarele de căutare și rețelele sociale mari știu aproape totul despre utilizatorii lor, de la modele de smartphone până la interese. Vă spunem de ce Google și Facebook au nevoie de aceste informații și pe ce linkuri le puteți găsi.
Foto: depositphotos.com

Informații personale și interese

Noi înșine spunem internetului multe despre noi: în profil indicăm numele și vârsta noastră reală, starea civilă, locul de studiu și de muncă. Motoarele de căutare și rețelele sociale analizează informații despre utilizator pentru a întocmi o listă cu interesele acestuia și pentru a oferi produse și servicii relevante. De exemplu, cei care călătoresc des pot întâlni în mod constant anunțuri de hotel, iar cei care au copii mici văd reduceri la îmbrăcăminte și jucării pentru copii în feed.

Unde puteți vedea interesele publicitare:

  • În contul dvs. Google, accesați secțiunea „Setări de preferințe pentru anunțuri” .
  • În aplicația Instagram - secțiunea „Setări” → „Securitate” → „Acces la date” → „Publicitate” → „Interese”.
  • În profilul Facebook - secțiunea „Preferințe de publicitate” .

Fotografiile personale

Din fotografia unei persoane, puteți găsi paginile sale pe rețelele de socializare, aflați numele, vârsta și alte date. Pentru a face acest lucru, trebuie să încărcați o fotografie într-o aplicație care, folosind inteligența artificială, va analiza imaginea și va identifică imaginile care se potrivesc pe Internet.

Ce servicii pot găsi un profil de utilizator după fotografie:

Istoricul căutarilor

Interogările de căutare, cum ar fi informațiile personale, ajută algoritmii de Internet să determine de ce este interesat și de ce are nevoie utilizatorul. De exemplu, dacă ați căutat de mai multe ori pe Google sau Bing de unde să cumpărați un smartphone, sistemul va afișa bannere de la magazine online.

Solicitările sunt luate în considerare nu numai în motoarele de căutare în sine, ci și în serviciile acestora. Dacă căutați și urmăriți adesea recenzii de gadgeturi pe YouTube, Google va oferi reclame legate de smartphone-uri și alte dispozitive pe baza acestor informații.

Unde puteți vizualiza istoricul căutărilor:

Locația actuală și istoricul călătoriilor

Informațiile despre locație provin de la un smartphone dacă utilizatorul a permis urmărirea mișcărilor lor în setările motorului de căutare sau aplicației. Geolocalizarea poate fi setată automat la fotografiile și videoclipurile de pe dispozitiv.

Motoarele de căutare și rețelele sociale folosesc informații de localizare geografică pentru a selecta anunțuri relevante. În timp ce călătoriți în alt oraș, puteți vedea în feed că există o cafenea în apropierea hotelului dvs. cu prânzuri ieftine. Google îți amintește, de asemenea, locurile cele mai frecvent vizitate (de exemplu, acasă și serviciu), astfel încât utilizatorul să poată obține rapid indicații către ele în navigator sau aplicație de taxi.

Unde să vedeți informațiile despre locație:

Carduri bancare

Atunci când plătim pentru achiziții online, de multe ori stocăm detalii bancare pe site pentru a nu le introduce de fiecare dată, sau folosim sisteme electronice de plată precum Google Pay. Sistemul stochează aceste informații într-o formă criptată - nu veți putea vedea codul de protecție CVV din trei cifre, data emiterii și numărul complet al cardului, doar ultimele patru cifre sunt disponibile.

Unde puteți vizualiza detaliile bancare

  • În contul dvs. Google - secțiunea „Metode de plată” (în secțiunea „ Achiziții „, puteți vedea istoricul achizițiilor dacă acestea au fost efectuate prin serviciile Google).
  • În profilul Facebook - secțiunea Facebook Pay.

Istoricul conectării și informațiile despre dispozitiv

Pentru a vă proteja contul de hacking, aproape toate rețelele sociale înregistrează când, unde, de pe ce adresă IP și dispozitiv s-a conectat utilizatorul. Dacă autorizarea pare suspectă, sistemul poate trimite o notificare pentru a alerta proprietarul profilului.

Unde să vizualizați istoricul de conectare și informațiile despre dispozitiv:

În contul tău Google - secțiunea „Dispozitivele dvs.” ;

În profilul Facebook - secțiunea „Jurnal de activităţi" ;

În aplicația Instagram - secțiunea „Setări” → „Securitate” → „Istoricul activității”.

Parole și aplicații

Google oferă să salveze numele de utilizator și parola de pe site-uri și să le completeze automat, astfel încât în ​​viitor utilizatorul să nu fie nevoit să le introducă din nou manual. Datele sunt sincronizate între dispozitive.

Conectarea la unele site-uri sau aplicații adesea nu necesită crearea unui cont separat pentru acele servicii. Vă puteți autentifica prin Google, Facebook și Instagram. După aceea, aplicația are acces total sau parțial la datele contului prin care s-a făcut autentificarea.

Unde puteți vedea parolele și serviciile salvate care au acces la datele de profil:

REACȚIA DUMNEAVOASTRĂ?


Ați putea dori, de asemenea

Comentarii

https://1doi3.ro/assets/images/user-avatar-s.jpg

0 comentarii

Scrie primul comentariu!

Conversații pe Facebook