vederi
Scandalul a pornit în 2016 atunci când Facebook nu a reuşit să oprească Rusia de la utilizarea platformelor sale pentru a influența alegerile prezidențiale din 2016 din SUA. Ca abordare Facebook a introdus eticheta "sponsorizat", "plătit de", "sponsored".
Însă eticheta a dispărut odată ce oamenii au distribuit reclamele pe propriile pagini, despre care criticii au declarat că i-au subminat utilitatea și au permis dezinformarea să continue si să se răspândească necontrolat.
"Anterior, gândul aici a fost că acestea sunt postări organice, și, astfel, aceste postări nu au fost neapărat nevoie să conțină informații despre reclame", a spus Sarah Schiff, manager de produse Facebook care supraveghează schimbarea.
După ce a primit feedback-ul, a spus Schiff, compania consideră că este important să dezvăluie dacă o postare „a fost la un moment dat o reclamă”.
Facebook a introdus o abordare similară de etichetare pentru mass-media de stat la începutul acestei luni, dar odată ce această postare are acea etichetă, distribuirea este imposibilă şi utilizatorii nu mai pot posta pe pagina lor.
Compania se confruntă cu cereri din ce în ce mai mari pentru a combate informațiile virale false înainte de alegerile prezidențiale din 3 noiembrie, inclusiv de către prezumtivul candidat democrat Joe Biden, care săptămâna trecută i-a cerut lui Zuckerberg să-și anuleze decizia de a exonera reclame politice de la verificarea faptelor.
Zuckerberg a susținut ca răspuns la instrumentele de transparență, susținând că alegătorii ar trebui să poată examina declarațiile liderilor politici fără restricții.
Comentarii
0 comentarii