Dietele sărace în carbohidrați sunt pe piață de ceva timp. Două dintre cele mai comune în aceste zile sunt dietele Atkins și South Beach.

1. Începuturi

Ambele au fost dezvoltate de medici (cardiologi) care - conform rapoartelor - încercau să-i ajute pe americani să piardă în greutate având în vedere dietele lor bogate în carbohidrați.

Dieta Atkins a fost prima dezvoltată și, prin urmare, este cea mai populară. A fost dezvoltată de regretatul Dr. Robert C. Atkins încă din 1972, dar a devenit mai populară - în ciuda opozițiilor - în anii 1990.

Dr. Arthur Agatston, de asemenea cardiolog, dar de la Mount Sinai Cardiac Prevention Center din Miami Beach, Fla., este cunoscut ca părintele dietei South Beach. Munca sa a venit mult mai târziu prin cartea sa: „The South Beach Diet: The Delicious, Doctor-Designed, Foolproof Plan for Fast and Healthy Weight Loss” publicată în 2003.

2. Asemănări

Ambele planuri de diete populare îi sfătuiesc pe cei care fac aceste diete să evite carbohidrații și să urmeze pași stricti pentru a se asigura că greutatea semnificativă pierdută în timpul programului nu revine.

Ambele încep cu așa-numita fază de inducție în care corpul celui care face una din diete este „antrenat” pentru rutină.

Ambele planuri de dietă vin cu liste de alimente sugerate în care persoanele care urmează o dietă să poată potrivi alimentele pentru pe gusturilor lor. Desigur, ca și alte planuri de dietă, ambele planuri sfătuiesc persoanele care fac aceste diete să stea departe de alimentele care nu sunt incluse în liste.

Printre „ce nu” din lista Dr. Atkins, sunt fructe, pâine, paste, cereale, legume cu amidon, nuci, semințe, leguminoase și unele produse lactate, cu excepția brânzei, smântânii și a untului.

Pe lângă fructe, pâine, paste și legume, cei care fac dieta South Beach sunt sfătuiți să stea departe de cartofi, cereale, orez și porumb, în ​​special în primele două săptămâni ale perioadei de inducție. După această perioadă, acestea pot fi reintroduse încet în organism, dar în cantități mai mici.

Ambele planuri de dietă au o fază de „întreținere” pe tot parcursul vieții, în care, sperăm, persoanele care fac dieta vor fi atât de obișnuiți cu oricare dintre aceste planuri încât nu recunosc că țin dietă.

3. Diferențe

În timp ce ambele planuri de dietă restricționează aportul de carbohidrați, se spune că dieta South Beach este mai îngăduitoare prin faptul că nu elimină total carbohidrații. Face distincția între carbohidrații „buni” și „răi” și chiar grăsimile „bune” și „rele”. South Beach încurajează consumul de carbohidrați și grăsimi „bune”.

Carbohidrații cu conținut scăzut de zahăr și indice glicemic scăzut sunt carbohidrați „buni” conform planului South Beach. De asemenea, sunt recomandate alimente bogate în fibre.

Dieta Atkins ajută organismul să ardă grăsimile în loc de carbohidrați. Scopul este de a ajuta persoana care face această dietă să obțină o sănătate bună.

Planul de dietă al lui Atkins implică patru faze, în timp ce planul South Beach are trei faze.

În ambele planuri, etapa introductivă își propune să condiționeze organismul pentru unele modificări de pregătire pentru program.

În dieta Atkins, organismul este antrenat să ardă grăsimile în loc de zahăr pentru a ajuta la reducerea poftei de zahăr și pentru a elimina dependența de unele alimente.

În dieta South Beach, faza inițială presupune reducerea alimentelor bogate în carbohidrați, care pot fi reintroduse treptat în cantități mici în faza următoare. În acest caz, South Beach dezminte miturile potrivit cărora această abordare îi împiedică pe cei care fac această dietă să obțină un amestec sănătos din toate grupele de alimente.

Persoanele care fac dieta Atkins trec prin următoarele faze: pierderea continuă în greutate, întreținerea prealabilă și întreținerea pe viață.

Ultimele două faze ale dietei South Beach se numesc reintroducerea carbohidraților și dieta pe viață.

Ceea ce este cheia în faza de întreținere în Atkins este păstrarea porțiilor de alimente în cantități mici.

Dieta Atkins garantează nicio privare de foame, deoarece scopul său pe termen lung este o dietă sănătoasă.

Promisiunea dietei South Beach este o „schimbare în modul de a mânca”, persoana care face dieta nerecunoscând deloc că ține dietă.

4. Rezumarea dietelor


Rezumatul dietelor Atkins și  South Beach:

5. Dieta Atkins

Dezvoltată de cardiologul Dr. Robert C. Atkins în 1972, cu „Revoluția dietei”, o dietă bogată în proteine, grăsimi și săracă în carbohidrați.

Programul se concentrează pe o dietă săracă în carbohidrați.

Programul are 4 faze:

1. faza de inducție (antrenează organismul să ardă grăsimile în loc de carbohidrați)

2. pierdere în greutate continuă

3. pre-întreţinere

4. întreținere pe viață

6. Dieta South Beach

Dezvoltată de medicul cardiolog Dr. Arthur Agatston din Miami, Florida, care în 2003, a publicat cartea „The South Beach Diet: The Delicious, Doctor-Designed, Foolproof Plan for Fast and Healthy Weight Loss”.

Programul distinge între carbohidrații „buni” și „răi” și grăsimile „bune” și „rele”.

Carbohidrați și grăsimi „bune”.

Programul are 3 faze:

1. Faza introductivă sau de inducție de 2 săptămâni (strict fără carbohidrați)

2. reintroduceți carbohidrații

3. dieta pe viata

REACȚIA DUMNEAVOASTRĂ?

Conversații pe Facebook