Tema sănătății va rămâne una dintre cele mai importante și nu își va pierde relevanța în 2022. Dar accentul se va muta de la sănătatea personală la sănătatea globală și, în sens literal: ideea de a avea grijă de planetă va determina alegerea consumatorului mai mult decât înainte.

Un sentiment de responsabilitate comună pentru planetă influențează modul în care trăiesc oamenii, conform unui raport Shared Planet [ 1 ] al agenției internaționale de cercetare a pieței Innova Market Insights [ 2 ], publicat în octombrie 2021. Acesta identifică zece teme majore care ne vor modela comportamentul, inclusiv alimentația, în următoarele 12 luni.

Planetă comună

Încrederea va fi una dintre principalele tendințe în 2022. Implică dorința de a coopera între producători și consumatori care se așteaptă la informații mai precise și mai fiabile din partea companiei despre produse și despre ce măsuri sunt luate în producție pentru a rezolva problemele de mediu și sociale. Dezvoltarea unui sistem de certificare unificat, metode clare de evaluare, capacitatea de a urmări istoria originii produsului va permite producătorilor și consumatorilor să construiască relații de încredere.

Inovație bazată pe plante

Producătorii de produse pe bază de plante își vor schimba atenția de la găsirea de înlocuitori pentru carne și lapte la îmbunătățirea caracteristicilor produselor în sine. Potrivit sondajelor, consumatorii aleg alimente pe bază de plante din trei motive: beneficii pentru sănătate, cât mai puțin rău posibil pentru planetă și dorința de a-și diversifica dieta. Acest lucru sugerează că nu numai veganii și vegetarienii sunt interesați de astfel de produse. În plus, veganii și vegetarienii reprezintă un procent foarte mic din piață (de exemplu, în Marea Britanie este de 3,5%, respectiv 8,9%) și ponderea celor care au decis să reducă consumul de carne, dar nu îl abandonează complet, în diferite țări variază de la o cincime la o treime [ 3 ].

© SHUTTERSTOCK

Tehnologii reale

Noutățile științei și tehnologiei sunt folosite nu numai de producători. Consumatorul este, de asemenea, înconjurat de aplicații și programe care, în special, pot oferi sfaturi nutriționale personalizate. Pasiunea pentru ei dă naștere la noi mituri, care pot fi dezmințite doar printr-un dialog deschis. Pentru a îmbrățișa aceste tehnologii și a începe să împărtășească date cu caracter personal, consumatorul trebuie să fie încrezător că va fi în beneficiul lui și al societății în ansamblu.

Schimbarea circumstanțelor

Din cauza restricțiilor cauzate de blocaje, mulți au fost nevoiți să-și abandoneze vechile obiceiuri alimentare, care au fost înlocuite cu altele noi. Consumatorii au apreciat beneficiile vieții de acasă în ceea ce privește comoditatea și oportunitatea, așa că acum se așteaptă la mai mult de la mesele în oraș. Liderii industriei vor fi forțați să îmbunătățească calitatea serviciilor prin remodelarea capacităților și crearea de produse care să răspundă noilor așteptări ale oamenilor ale căror obiceiuri sociale s-au schimbat.

Vocea consumatorului

Atât mâncarea, cât și băutura sunt pline de noi semnificații. Oamenii caută produse care să reflecte opiniile lor politice, sociale și etice. În cazul în care produsul nu are astfel de caracteristici, consumatorul însuși îl va dota cu acestea, acționând în calitate de coautor. De asemenea, consumatorii tind să aibă mai puțină încredere în afirmațiile generale despre produse dacă nu pot fi verificate. Producătorii trebuie să fie mai precisi și mai deschiși cu privire la aceste probleme. Așteptările nejustificate pot avea un impact negativ asupra percepției produsului - producătorul trebuie să fie atent la cultura de retragere.

© SHUTTERSTOCK

Intestine sănătoase

Analiștii Innova notează că consumatorii leagă din ce în ce mai mult starea lor de sănătate de microbiomul intestinal. Aceasta înseamnă atenție la compoziția alimentelor, dorința de a vă gestiona starea, interes pentru activitatea corpului, în special în legătura dintre funcționarea intestinelor și imunitate, somn și stare de spirit. Două treimi dintre cei chestionați [ 4 ] au spus că au legat sănătatea intestinală de sănătatea generală, așa cum este înțeleasă de medicina holistică.

Înapoi la rădăcini

Oamenii acordă din ce în ce mai multă atenție originii produselor, acordând prioritate producătorilor locali. Principalele lor avantaje sunt prospețimea produselor și sprijinul financiar al localnicilor. În plus, consumatorii studiază cu atenție compoziția produselor și acordă preferință ingredientelor naturale. Din punct de vedere al valorii, originea naturală se află pe locul doi imediat după siguranța alimentară [ 5 ]. Ingredientele naturale sunt asociate cu beneficii pentru sănătate și mediu. Aproximativ o treime dintre cei chestionați au spus că încearcă să reducă aportul de aditivi și îndulcitori. Marii producători înlocuiesc culorile artificiale cu cele naturale, de exemplu, sucul de sfeclă, concentratul de morcovi și altele.

Extinderea orizontului

Restricțiile impuse de pandemie i-au determinat pe consumatori să se aștepte la noi experiențe în nutriție. Sunt gata să încerce gusturi necunoscute până acum pentru a adăuga varietate vieții lor.

Deșeuri reduse

Potrivit Innova Market Insights, 43% dintre respondenți reduc risipa, 32% tind să mănânce cu moderație și o fac de dragul îngrijirii mediului, și nu doar pentru propria lor sănătate. Acum tot mai mulți oameni sunt gata să folosească în alimente ceea ce ar putea arunca mai devreme. Acest lucru deschide oportunități de discuție pe noi subiecte și duce la o redefinire a atitudinilor față de gunoi.

Mâncarea mea, imaginea mea

Mâncarea nu mai este doar mâncare; oamenii au ajuns să o considere parte a identității lor. Valorile personale, stilul de viață și atitudinile se află în spatele alegerii unui anumit produs. Atunci când face o achiziție, consumatorul o vede ca pe o oportunitate de a vorbi.

REACȚIA DUMNEAVOASTRĂ?


Ați putea dori, de asemenea

Comentarii

https://1doi3.ro/assets/images/user-avatar-s.jpg

0 comentarii

Scrie primul comentariu!

Conversații pe Facebook