Mulți cred că de dragul sănătății și pentru câteva kg in minus, merită să excludeți din dietă produsele făinoase. Acest lucru nu este în întregime adevărat. Vă spunem la ce ingrediente trebuie să acordați atenție când alegeți pâinea

Majoritatea produselor făinoase au puțini nutrienți utili și mulți carbohidrați prelucrați în glucoză, făcând ca pâinea albă să aibă un indice glicemic ridicat. Produsele făinoase rafinate încetinesc digestia și curățarea corpului, ceea ce poate duce la probleme de sănătate și creștere în greutate.

Cereale integrale

În procesul de purificare, tărâțele sunt îndepărtate, lipsind produsul de o proporție mai mare de fibre, vitamine, minerale și fitonutrienți. Astfel, pâinea integrală este cea mai sănătoasă alegere. Ajută la reducerea riscului de boli cardiovasculare și diabet. În plus, produsul integral din cereale conține mai multe fibre, proteine ​​și oligoelemente precum seleniu și mangan. Cu cât sunt mai puțin procesate boabele, cu atât sunt mai mult digerate, furnizând organismului substanțe utile.

© NADYA SPETNITSKAYA / UNSPLASH

Tărâţe

În plus față de cerealele nerafinate, producătorii adaugă adesea tărâțe în pâine. Poate fi fibre de soia, secară, ovăz și celuloză. Alimentele integrale sunt mai bine reconstruite și astfel de suplimente îmbunătățesc beneficiile fibrelor. Susține digestia și ajută la curățarea organismului de toxine. Fibra ajută la reducerea riscului de boli de inimă, accidente vasculare cerebrale și diabet, precum și mortalitatea cauzată de boli infecțioase.

Boabe încolțite

Pentru a germina cerealele, acestea sunt înmuiate în mod repetat și spălate. Acest lucru vă permite să obțineți un produs cu un conținut minim de substanțe amidonice și o valoare nutritivă ridicată. Pâinea din boabele germinate conține multe fibre, folat, beta-caroten, vitamina E și C. Ele ajută la curățarea și întărirea organismului, îmbunătăţeşte acuitatea vizuală și frumusețea pielii. Puteți să germinați singuri majoritatea boabelor, inclusiv grâu, secară, ovăz, orz, leguminoase și semințe de floarea soarelui.

© MAE MU / UNSPLASH

Compoziţie

Făina, zahărul și conservanții de gradul întâi pot fi, de asemenea, prezenți în pâinea integrală. Este important să citiți cu atenție compoziția produsului. Pâinea cu multicereale nu garantează beneficiile ei, dacă cerealele din ea au fost zdrobite și curățate foarte mult. Atenție la ordinea ingredientelor de pe etichetă: acestea sunt aranjate în ordine descrescătoare în funcție de procent. Dacă făina de coacere de primă clasă se află în primul rând, atunci această pâine cu greu poate fi considerată utilă, chiar dacă în plus sunt indicate cereale de grâu.

Proprietăți fizice

Cerealele integrale nu permit pâinii prin coacerea să devină prea aerisită și moale. Dacă este posibil, strângeți ușor pâinea. Dacă își pierde ușor forma sub degete, atunci este mai bine să alegeți un produs diferit. Cu cât pâinea este mai densă, cu atât conținutul de cereale integral este mai mare. Pâinea integrală este luxuriantă şi foarte populară, iar producătorii încearcă uneori să obțină consistența dorită prin aditivi chimici.

Aspect

Rachel Beller, fondatoarea Institutului de Nutriție Beller din Beverly Hills, sfătuiește să priveti foarte bine pâinea în magazin. „Asigurați-vă că vedeți bucățile de cereale și nu doar presărate deasupra” - sfătuiește Beller în revista „Vegetarian Times”. Pâinea sănătoasă nu este albă, ci cenușie, densă, intercalată cu tărâțe. Apropo, dacă crusta produsului se îndepărtează cu ușurință, este mai bine să alegeți altă pâine; este probabil să se folosească dospit de calitate inferioară pentru coacere.

© TOA HEFTIBA / UNSPLASH

Numărul de ingrediente

În general, este acceptat faptul că cu cât sunt mai puține componente într-un produs, cu atât este mai util. Nu este întotdeauna cazul: pâinea nu trebuie să fie un amestec de făină, apă, sare și drojdie. Se adaugă adesea alte ingrediente, cum ar fi condimentele, semințele, fructe uscate și nuci. Ele nu numai că îmbogățesc pâinea cu substanțe utile, dar îi oferă și un gust și un miros original. Rețineți că cu cât compoziția este mai naturală, cu atât durata de valabilitate este mai scurtă.

Depozitare

Pentru ca produsele de brutărie să nu-și piardă proprietățile benefice și să nu se deterioreze, trebuie păstrate într-un loc răcoros, ferit de lumina soarelui, dar nu în frigider. Dacă nu mâncați pâinea pentru următoarele câteva zile, încercați să înghețați restul rămas, după ce ați tăiat pâinea în felii. Această pâine poate fi consumată după decongelare la temperatura camerei sau încălzită într-un prăjitor de pâine. Este mai bine să faceți acest lucru înainte de masă, deoarece pâinea de dezghețată foarte repede şi se usucă mai repede decât pâinea proaspătă.

REACTIA TA?


Ați putea dori, de asemenea, să vedeți

Conversații pe Facebook