vederi
Având în vedere că prețurile ridicate ale combustibilului sunt o pacoste pentru automobiliștii din România, unii șoferi au început să facă eforturi extreme pentru a obține cei mai buni kilometri pe litru pe care îi pot parcurge la volanul mașinilor lor. În SUA, acest lucru este cunoscut sub numele de hypermiling, dar tehnicile folosite de hypermilers pentru a obține economii de combustibil care depășesc declarațiile producătorilor pot fi aplicate de orice șofer care dorește să își maximizeze kilometri parcurși. Chiar dacă nu vreți să faceți totul în totalitate, câteva tehnici de hipermiling pot stimula economia de combustibil.
Istoria hypermiling-ului
Hypermiling a câștigat teren în SUA când prețurile la benzină au crescut vertiginos la începutul anilor 2000. Având în vedere prețurile ridicate la pompă, mulți șoferi au cumpărat mașini hibride mai eficiente, precum Toyota Prius. Și, în scurt timp, fanii acestor mașini mai eficiente au încercat să le facă cât mai eficiente posibil, folosind tehnici de conducere care să contribuie la reducerea cantității de combustibil utilizate în timpul condusului.
În prezent, hipermilingul este încă o distracție populară pentru unii șoferi, există evenimente de maraton și hipermilionarii își împărtășesc cele mai mari fapte de parcimonie pe rețelele de socializare, dar este ceva ce poate fi folosit și în timpul condusului obișnuit pentru a vă ajuta să maximizați economia de combustibil, indiferent de tipul de vehicul pe care îl folosiți.
Ce este hypermiling?
Un hipermiler va începe prin a evalua dacă are nevoie să conducă - dacă un drum de 5 minute cu mașina poate fi înlocuit cu o plimbare pe jos sau cu bicicleta, atunci o va face. Dacă trebuie să conducă, atunci va planifica un traseu care să fie cât mai direct posibil, dar care să necesite, de asemenea, cât mai puțină accelerație și frânare. De asemenea, vor încerca să conducă la o oră în care traficul este mai puțin aglomerat. Hipermilingul se bazează pe menținerea impulsului, iar cu cât frânezi și accelerezi mai mult pe dealuri sau în trafic aglomerat, cu atât mai puțin eficient este condusul tău.
O mașină de hipermiling poate fi optimizată pentru a oferi cea mai mare eficiență. Acest lucru înseamnă că va fi bine întreținută și revizuită periodic, iar pneurile vor fi umflate la presiunea corectă pentru a se asigura că rezistența la rulare este cât mai eficientă. De asemenea, toate obiectele nefolosite din portbagaj vor fi îndepărtate pentru a economisi greutate și a îmbunătăți astfel economia de combustibil.
Atunci când este parcat, un hypermiler va încerca să își folosească locația în avantajul său. Dacă este frig, atunci își vor parca mașina în direcția soarelui, astfel încât soarele să topească parbrizul înghețat, în loc să pornească căldura. Iar dacă este cald, vor parca la umbră, astfel încât aerul condiționat al mașinii să nu fie nevoit să lucreze prea mult pentru a reduce temperatura din habitaclu.
Unii hipermiliardari vor parca în poziții optime, astfel încât să nu irosească combustibil cu manevre inutile de ieșire din locurile de parcare. De obicei, acest lucru implică parcarea "cu fața în față", astfel încât să se deplaseze imediat înainte, în timp ce unii vor parca pe pante descendente, astfel încât să poată pleca pe liber folosind cât mai puțin combustibil posibil, deși condusul pe liber nu este recomandat, deoarece nu dețineți controlul deplin al mașinii.
În timpul deplasării, cei care se deplasează în regim de hipermilere vor conduce încet și constant și își vor folosi anticiparea pentru a-și planifica manevrele în avans, mai degrabă decât să reacționeze la ceea ce se întâmplă chiar în fața mașinii. Menținerea unei viteze reduse sporește considerabil economia de combustibil, deși este probabil cel mai bine să mențineți o viteză rezonabilă pentru a nu-i supăra pe ceilalți participanți la trafic.
Se folosesc manevre ușoare ale accelerației și ale direcției, în timp ce "condusul fără frâni" este o mantră populară printre cei care practică hipermilingul, aceștia încercând să conducă cât mai mult timp posibil fără să atingă pedala din mijloc. Acest lucru înseamnă că un hypermiler are mai multe șanse să se concentreze asupra drumului din față decât un utilizator mediu al drumului și ar trebui să fie, de asemenea, mai puțin haotic.
Controversa Hypermiling-ului
Codusul pe liber este o problemă care a făcut din hipermilere ținta unor controverse, totuși, se știe că unii susținători extremiști ai hipermilingului își pun mașina în punctul mort pentru a economisi combustibil, lăsând motorul să meargă la relanti pe porțiunile în pantă, în timp ce unii au oprit complet mașina pentru a economisi combustibil (o tehnică cunoscută sub numele de Forced Auto Stop, sau FAS). Dar această ultimă tehnică poate fi foarte periculoasă, deoarece oprirea motorului poate tăia alimentarea servo care ajută la frânare și la direcție, iar în unele cazuri există și riscul de a angaja blocarea direcției.
Niciun șofer nu ar trebui să se angajeze în acest tip de mers în gol. Unele mașini moderne sunt dotate cu o tehnologie care permite motorului să revină la relanti imediat ce se ridică accelerația, sporind eficiența într-un mod sigur și controlat și făcând oricum inutilă rularea în regim de "coasting".
O altă tehnică controversată de hipermiling este cea a "drafting-ului", adică, de a conduce foarte aproape de mașină din față. Aceasta își are rădăcinile în cursele de Nascar și în pistele sale rapide de mare viteză, unde mașinile se aliniază în convoi, bara de protecție lângă bara de protecție, pentru a îmbunătăți fluxul de aer. În timp ce piloții de curse Nascar încearcă să meargă cât mai repede posibil prin reducerea rezistenței la înaintare, cei care practică hypermilers folosesc fluxul de aer perturbat din spatele altor vehicule pentru a-și spori economia - presiunea mai scăzută a aerului din spatele unui vehicul înseamnă că cel care îl urmează folosește mai puțină energie pentru a atinge aceeași viteză.
Cu toate acestea, în cele mai multe cazuri, acest lucru îi pune în pericol pe hypermiler și pe vehiculul pe care îl urmează, deoarece va trebui să conducă aproape de mașina din față pentru a-și atinge obiectivul, ceea ce le va reduce timpul de reacție și de frânare în cazul în care vehiculul din față încetinește brusc.
Din nou, hipermilionarii responsabili dezaprobă această tehnică și recomandă întotdeauna păstrarea unei distanțe de siguranță față de vehiculul din față - puteți economisi la fel de mult combustibil păstrând distanța și anticipând ceea ce se va întâmpla, privind cât mai departe pe drum.
Cele mai bune sfaturi de hypermiling pentru condusul de zi cu zi
- Mențineți mașina bine întreținută prin revizii regulate și mențineți anvelopele corect umflate.
- Îndepărtați greutatea. Scoateți orice greutate în exces, cum ar fi unelte, genți, cărucioare etc.
- Nu conduceți. Dacă aveți de gând să conduceți doar cinci minute pe drum, puteți merge pe jos sau pe bicicletă în schimb? Dacă există o rută de autobuz în apropierea locației dvs. care merge aproape de destinație, ar fi aceasta o opțiune mai bună?
- Planificați-vă traseul. Dacă trebuie să mergeți cu mașina, planificați un traseu cât mai scurt și mai plat posibil, evitând în același timp eventualele aglomerații din trafic.
- Reduceți viteza. Călătorind cu 100 km/h pe autostradă, economia de carburant se va îmbunătăți semnificativ în comparație cu o viteză de 70 km/h.
- Purtați pantofi cu talpă ușoară. Tălpile subțiri vă vor permite să simțiți mai bine pedalele, permițându-vă să fiți mai fin la accelerare și frânare.
- Anticipați drumul din față. Priviți cât mai departe în față și veți putea să vă ajustați viteza în mod corespunzător pentru a ține cont de semafoare, intersecții și de traficul care încetinește.
- Fiți calm. Apăsarea ușoară a accelerației și o direcție lină vă mențin mașina stabilă, permițându-vă să îi mențineți eficiența.
- DWB - Conducere fără frâne. Încercați să conduceți cât mai mult timp posibil fără să frânați. Acest lucru vă poate ajuta să economisiți combustibil și să vă îmbunătățiți anticiparea evenimentelor care au loc mai departe pe drum.
- Controlul climatizării. În lunile călduroase folosiți aerul recirculat pentru a răci aerul din habitaclu. Când este frig, parcați mașina la soare, astfel încât razele acestuia să dezghețe parbrizul, în loc să folosiți aer încălzit.
- Parcați inteligent. Găsiți un loc de parcare din care puteți ieși cu mașina înainte, economisind combustibil prin evitarea manevrelor de mers înapoi.
Comentarii
0 comentarii