În Statele Unite, la aeroport a apărut un serviciu robotizat de livrare a alimentelor - acest lucru va permite menținerea distanței sociale între oameni.

Cum funcționează

  • Aeroportul Internațional Cincinnati/North Kentucky a lansat un serviciu robotizat de livrare a alimentelor, care se așteaptă să reducă riscul de infectare cu coronavirus prin menținerea distanței sociale între oamenii din locații aglomerate.
  • Aeroportul are o flotă de roboți autonomi cu patru roți numită Ottobot, creați de compania de robotică Ottonomy.
  • Dispozitivul este echipat cu o cameră video și alți senzori pentru deplasarea în jurul aeroportului, precum și un „sistem de mobilitate contextuală”.
  • Pentru a utiliza serviciul, utilizatorii trebuie să plaseze o comandă într-o aplicație specială. Bunuri de călătorie, alimente și băuturi de la unitățile aeroportuare sunt disponibile pentru cumpărare.
  • Odată plasată o comandă, angajații magazinului respectiv plasează marfa în cala de marfă a Ottobot-ului și le trimit clientului.
  • În aplicație, puteți urmări locația robotului, iar la sosirea acestuia la destinație, utilizatorii primesc o notificare și un cod QR care trebuie scanat pentru a debloca compartimentul de marfă în care se află comanda.

Ce înseamnă

În contextul pandemiei de COVID-19, automatizarea serviciilor de livrare a primit un impuls suplimentar - minimizarea contactului dintre oameni poate reduce riscurile de răspândire a infecției cu coronavirus. Reuters estimează că în primele șapte luni ale pandemiei, investitorii au investit peste 6 miliarde de dolari în companii autonome de livrare a bunurilor și a alimentelor.

Roboții de curierat au apărut în multe servicii de livrare. Așadar, Amazon și-a început implementarea încă din 2019 - în modul de testare, roboții Scout au livrat comenzi în unele orașe din SUA. Și în viitorul apropiat, gigantul IT plănuiește să deschidă un centru specializat pentru dezvoltarea acestei tehnologii în Finlanda.

În prezent, dronele nu numai că livrează mărfuri, ci și servesc oamenii în restaurante - de exemplu, în 2020, lanțul de cafenele Shokoladnitsa a lansat un proiect pilot pentru a introduce ospătari roboți în două unități din rețea. În plus, holdingul japonez Skylark Holdings în 2022 plănuiește să „angajeze” aproximativ 1.000 de roboți pentru a servi clienții în restaurantele Gusto și în întregul lanț Syabuyo shabu de bucătărie clasică japoneză.

Experții subliniază că introducerea dronelor pentru livrarea de mărfuri și servirea clienților restaurantului are multe beneficii, inclusiv economisirea de timp și resurse, o experiență pozitivă pentru clienți și capacitatea de a planifica mai bine consumul.

REACȚIA DUMNEAVOASTRĂ?


Ați putea dori, de asemenea

Comentarii

https://1doi3.ro/assets/images/user-avatar-s.jpg

0 comentarii

Scrie primul comentariu!

Conversații pe Facebook